Blog HU, Kedvenc receptjeim
Leave a Comment

Penne színes paprikákkal és fekete olajbogyóval

Aki nem ehet glutént, annak nem kell lemondania a tésztáról. A bioboltok és némely szuper/hipermarket polcai roskadoznak a gluténmentes tésztáktól. Íme egy penne recept.

Az eredeti recept, melyet felcsaptam a mai konyhai alkotáshoz a következő szakácskönyvben lelhető fel: Világkonyha – Vegetáriánus Ételek a Kossuth kiadó gondozásában. Ott sült makaróni kaliforniai paprikával címen találod. Én átírtam saját szájízem és meglévő hozzávalóim szerint, így ebben a formában osztom meg veletek.

Hozzávalók:

  • egy zacskó gluténmentes penne
  • piros, vagy/és sárga kaliforniai paprika (érzésre, de legalább 4 közepes paprika legyen otthon)
  • sós kapribogyó (ízlés szerint, ennek elég erős, karakterisztikus íze lesz az ételben, ha nem
  • szeretitek hagyd el nyugodtan)
  • fekete olajbogyó (persze az egyszerűség kedvéért vehetsz magozottat is, úgy egyszerűbb lesz
  • ketté vagdosnod őket)
  • frissen reszelt parmezán a tészta tetejére
  • 2-3 gerezd fokhagyma (én most is dupláztam ;))
  • 1 evőkanál oregánó (én egy különleges görög fűszert a thrimbi-t használtam oregánó helyett, kísérletezz Te is kedvedre!)
  • 1-2 csokor finomra vágott petrezselyem
  • extraszűz olívaolaj
  • só és frissen őrölt fekete bors

 

Elkészítés:

El kell döntenéd, hogy a paprika héját szeretnéd a tésztádban, vagy sem. Ha nem, akkor egészben süsd meg a paprikádat a sütőben, majd húzd le a héját. Ha szeretnéd a héját is megtartani, akkor szeleteld a paprikát vékony csíkokra és úgy süsd a sütőben. Én így tettem és még egy kis olívaolajjal is meglöttyintettem őket.

Nyilván ilyenkor már türelemjáték meghámozni a paprikát a héjától, de rajtad áll 😉

Közben bő, sós, forró vízben puhára főzzük a tésztát, majd leszűrjük.
A fokhagymát felaprítod, majd az olívaolajon picit megpirítod. Lassú tűzön tedd, mert hamar oda is éghet.

Most mehet bele az olívabogyó (egészben, vagy kettévágva), a kapribogyó, a paprikacsíkok, a petrezselyem és amit még a fantáziád diktál.

Sózd, borsozd.

Kb. 10 percig párolod kevergetve. Az utolsó 2 percre szórd meg az oregánóval és párold őket együtt.

Amikor úgy döntesz: ez elkészült, húzd le a tűzről, adagold tányérokba, még forrón szórd meg bőven parmezánsajttal.

Jó étvágyat!

Advertisements
This entry was posted in: Blog HU, Kedvenc receptjeim

by

Hungarian woman passionate about writing and photography as an expression, researching for authentic people, powerful stories of humans, cultures, rituals, Nature’s wisdom. Selfmade writer, traveller, anthropology researcher, creative. ~~~ Főként az írás és a fotó nyelvén közlő önálló utat kijáró alkotó embernek, kutatónak, kreatívnak tartom magam. Folyamatos inspirációm a különböző kultúrák, emberi sorsok és motivációk mélyebb szinten történő megismerése és megértése, valamint saját magam felfedezése, egy belső-külső tudatosság és az önazonosság fokozása.

Szólj hozzá Te is! / Tell us your opinion!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.