Blog HU, Görög Gasztronómia, Kedvenc receptjeim
Leave a Comment

Revíthia – chilis csicseriborsó ragu – GÖRÖG konyha

Ezekben az igen fagyos napokban, amikor az idényzöldségek és gyümölcsök választéka nem túl gazdag, néha kihívás egészségesen és változatosan főzni. De a természet mindig azzal támogat minket, amire épp szükségünk van. Ha csak a száraz hüvelyes zöldségeket vesszük alapul, ezernyi variációt tudunk készíteni belőlük a hideg téli időszakban, ráadásul vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag, az immunrendszert és az egész szervezet védekezőképességét támogató isteni fogásokat.

 

Itt van rögtön a csicseriborsó, a görög konyha egyik nagy kedvence, melyet számtalan variációjában fogyasztanak a mediterrán országban.
A görög konyha nem csak az íze miatt preferálja, hanem az ortodoxok böjti időszak alatt nagy előszeretettel fogyasztják jelentős mértékű, jó minőségű fehérjetartalma miatt. Ezért a vegetáriánusok körében is népszerű fehérjeforrás!

De még számtalan dolog miatt érdemes csicseriborsót fogyasztani:

  • élelmi rostokban gazdag, segít az emésztési problémákon
  • rendszeres fogyasztása segít rendben tartani a vérnyomást, segíti a koleszterin kiürülését szervezetünkből, tehát magas koleszterinszinttel és szív- és érrendszeri betegségekkel küzdőknek fogyasztása különösen áldásos
  • karotin, B1, B6, E-vitaminban gazdag
  • magas vas, cink, és magnéziumtartalma miatt ajánlott vérszegényeknek, növésben lévő gyerekeknek, menstruáló nőknek
  • magas folsav tartalma miatt kismamáknak is ajánlott
  • viszonylag magas szénhidráttartalma van, de alacsony a glikémiás indexe, így cukorbetegek és magas vércukorszinttel küzdők számára is tökéletes, segít elkerülni a vércukoringadozást

És a következő recept a görög konyhából bizonyíték arra, hogy ami egészséges, az igenis lehet nagyon finom! 😉 Ez egy nagyon könnyen elkészíthető egytálétel, mely leginkább friss, ropogós kenyérrel, fetával és egy finom pohár borral teljesedik ki.


Hozzávalók:

  • kb. 400 g szárított csicseriborsó, melyet egy éjszakán át áztattál háromszoros mennyiségű vízben
  • 2-3 fej fehérhagyma
  • 2 konzerv paradicsom apróra vágva, vagy pürésítve (nyáron nyilván friss paradicsommal főzünk, de télen marad a konzerv)
  • 3-4 répa ízlés szerint szeletelve
  • olívaolaj
  • 2 teáskanál őrölt kömény (ha te őrlöd frissen, az még fantasztikusabb!)
  • só, bors (én a rodoszi sziklákról gyűjtött tengeri sóval főzök ;))
  • 2 egész chilipaprika, vagy tört chili ízlés szerint (télen nagyon jó a chili élettani szempontból is, fűti a testet, segíti az emésztést, jó a vérkeringésnek)
  • ízlés szerint rakhatsz a raguba zöldségleveskockát is

Elkészítés:

Az éjszakára beáztatott csicseriborsót szűrd le, majd friss vízben főzd 10 percig. Ezután szűrd le újra.
Egy nagy edényben olívaolajon párold a kockára vágott hagymát pár percig, majd add hozzá az összes hozzávalót beleértve a fűszereket is. Ha kevés leve van a paradicsomnak, önts hozzá egy kevés vizet, hogy éppen csak elfedje a fazék tartalmát. És ne fukarkodj az olívaolajjal! Az eredti recept 1/3 bögre olajat ír, bátran locsold. 😉 Forrástól számítva még kb. másfél- két és fél órán át főzd lefedve, alacsony lángon a ragudat, egészen addig, míg meg nem puhul a csicseriborsó.
Végül tálald fetával és olívával megöntözött pirítóssal ízlés szerint!

 

 

Kali Orexi! ~ Jó étvágyat!

Ha tetszett ez a recept, oszd meg másokkal is!

A receptet megtalálod Susie Atsaides Greek Generations című könyvében

Advertisements
This entry was posted in: Blog HU, Görög Gasztronómia, Kedvenc receptjeim

by

Hungarian woman passionate about writing and photography as an expression, researching for authentic people, powerful stories of humans, cultures, rituals, Nature’s wisdom. Selfmade writer, traveller, anthropology researcher, creative. ~~~ Főként az írás és a fotó nyelvén közlő önálló utat kijáró alkotó embernek, kutatónak, kreatívnak tartom magam. Folyamatos inspirációm a különböző kultúrák, emberi sorsok és motivációk mélyebb szinten történő megismerése és megértése, valamint saját magam felfedezése, egy belső-külső tudatosság és az önazonosság fokozása.

Szólj hozzá Te is! / Tell us your opinion!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.